پایه ششم- دبستان نگین 2- خیامی
فعالیت های نوین آموزش

چگونه کودک را  به یادگیری ریاضیات علاقه مند کنیم؟

فرزند ما در عصر فناوری در حال رشد هستند حتی اکر قرار نباشد برنامه نویسان ماهری شوند، کشف الگوها و درک مفاهیم ریاضی برای دستیابی به موفقیت در چنین فضایی بسیار مهم است .اگر می خواهید کودکتان بدون اینکه تحت فشار قرار گیرد به یادگیری مفاهیم ریاضی علاقمند شود از راهکارهایی که در ادامه مطلب بیان می شود استفاده کنید .

ریاضی در زندگی روزمره : بگذارید فرزندتان ببیند ریاضی تا چه اندازه در زندگی روزمره کاربرد دارد . هنگام پرداخت قبض ها از او بخواهید به شما کمک کند ابعاد پنجره را با هم اندازه بگیرید یا دستور تهیه یک کیک با هم مواد را اندازه گیری کنید . برای فرزندتان توضیح دهید که یک دارو ساز , پزشک و یا یک معمار چگونه از ریاضی در شغلش استفاده می کند .

مثبت باشید : اجازه ندهید احساس منفی شما نسبت به درس ریاضی روی آموزش مفاهیم ریاضی توسط شما به کودک تاثیر بگذارد . آموزش مفاهیم ریاضی در مقایسه با زمان ما کاملا تغییر کرده است . فرزند شما باید به این علم به عنوان یک سرگرمی نگاه کند .

توسعه مفاهیم : به فرزندتان بیاموزید ریاضی فقط در آموزش اعداد خلاصه نمی شود شناخت شکل ها (چند مثلث در تصویر این قایق می بینی ؟) درک الگوها روابط مقایسه ای ( این جوراب بزرگتر یا کوچکتر از این یکی جوراب است ؟) با آموزش این مهارت ها به کودک در سنین پایین درک ریاضی و هندسی وی در بزرگسالی بهتر می شود .

سوال کنید : وقتی در فروشگاه مشغول محاسبه قیمت ها هستید این کار رار طوری انجام دهید که فرزندتان بشنود ؛ برای مثال  در خانه وقتی فرزندتان بیسکویت می خواهد بگویید 3تا داریم یکی برای تو ,یکی برای بابا , چند تا برای مامان باقی می ماند ؟

آموزش متناسب با سن : فرزند خردسال بیشتر با حس لامسه و بینایی خود مطالب را یاد می گیرد . البته هر کودک  با روش متفاوتی نسبت به دیگری مطالب را می آموزد ببینید فرزند شما به چه روشی مطالب را یاد می گیرد و به دنبال فعالیتهایی باشید تا درک مفاهیم ریاضی کودکتان در مدرسه تقویت شود . برای مثال ,از الگوهای ساختمان سازی یا بازی مار پله برای آموزش مفاهیم جمع و تفریق استفاده کنید .

رفتار مناسب را به فرزند بیاموزید : نحوه برخورد شما با مفاهیم ریاضی بسیار مهم است ,اجازه ندهید فرزندتان غرولند های شما را نسبت به مسائل دشوار ریاضی بشنود .سرزنش کردن کودک وقتی مسئله ای را متوجه نمی شود با بیان اینگونه عبارت ها که تو چقدر ناتوانی ؟ چرا نمی فهمی ؟بی فایده است صبور باشد و توجه داشته باشید وقتی شوخی می کنید و می گویید ,من ریاضی تو سرم نمی رفت . کودک حرف شما را می شنود.

فراتر از اعداد بیاندیشید : هدف از ریاضیات این نیست که به کودک بیاموزیم یک ماشین حساب انسانی باشد مهارت های واقعی ریاضی منطق و حل مسئله است .برایش بازیهای فکری بخرید و سعی کنید فرزندتان از آن دیدگاه ببیند . تماشای مستند هایی مانند چگونگی ساختن پل ها یا برج ها هم نگاهی دیگر به مفاهیم ریاضی است .در صورتی که فرزندتان بتواند ریاضیات را اینگونه تجربه کند قطعا تمایلش برای فراگرفتن بیشتر و بیشتر خواهدشد.

برگرفته از اینترنت


 

جمعه 3 بهمن 1393برچسب:, :: 11:34 :: نويسنده : خیامی -آموزگار پایه ششم

سارا  و فرشته ی مهربان

 

 

 دینا دنیای من

املای ی خو رشید درس ای

 

 

 

 



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 12 آذر 1393برچسب:, :: 20:13 :: نويسنده : خیامی -آموزگار پایه ششم

کلاس زیبای من ....

دانش آموزان کلاس  اول  ما 22 نفر هستند .

روز شنبه  تاریخ  15 /9/93     من و دوستانم   حرف  ( ای ) رو می خواهیم یاد بگیریم و من می توانم اسمم را ( دینا ) بنویسم . برای دوستانم به همین خاطر یک هدیه ی ناقابل روز شنبه می برم

 

صفحه قبل 1 صفحه بعد



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 298
بازدید کل : 133487
تعداد مطالب : 116
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1